Zoeken in deze blog

donderdag 10 maart 2011

Winning


Ik zal beginnen met de woorden van iemand die ik erg bewonder. Napoleon Bonaparte. Waarom ik hem bewonder? Omdat het een briljante strateeg was en samen met de cuisine het enige waar de Fransen nog een beetje trots op kunnen zijn. Napoleon zei; Glorie vergaat maar anonimiteit is voor eeuwig. En ik denk wel dat hij gelijk had. Wie dat ook denkt? Charlie Sheen. Die heeft al lang in de gaten hoe de hele boel in elkaar steekt. Hij wist dat zijn glorie aan het vergaan was en heeft besloten er wat aan te doen. Tenminste dat denk ik. Hij zal ongetwijfeld ook wel eens aan de coke zijn geweest, maar op dit moment vermoed ik dat hij zo nuchter is als hij maar kan zijn. Het enige waar hij misschien een overdosis van neemt zijn de sigaretten die hij achterelkaar aansteekt. 

Ik geloof dat hij dondersgoed weet wat hij doet. Hoe meer rare dingen hij roept hoe meer aandacht hij krijgt en dat is waar het hem om gaat. Eigenlijk is hij een beetje de Geert Wilders van de filmwereld. Een Geertloze week is ook onmogelijk tegenwoordig. Zodra ze bij de PVVmerken dat de aandacht van het volk verslapt komt Geert met een nieuw bericht, meestal moet er iets verboden worden. Zo werkt het ook bij Charlie Sheen. Zodra hij merkt dat de aandacht verslapt komt hij weer met een nieuwe video vol maf gedrag. Wel slim hoor, het lijkt op het moment alsof Hollywood alleen uit Charlie Sheen bestaat.
Jammer genoeg is het niet zo origineel. Het is al eens vaker gedaan, in de jaren tachtig door Andy Kaufman bijvoorbeeld. Bekijk het volgende filmpje maar eens.


Er is dus niks nieuws onder de zon. Helemaal niks. Volgens mij is Charlie Sheen niet verslaafd. Tenminste, niet aan drugs. Aan zich zelf wel, niet zo’n beetje ook. Is dat erg? Nee want het levert leuke beelden op.
Voor wie het nog niet gezien heeft;


Oja, nog even over Geert. Het blijkt dus dat er een Gelders PVV Statenlid is die een dubbel paspoort heeft. Één van het mooie Nederland en één van het door de PVV vervoeide Turkije. Hoe dat kan? Geen idee, mevrouw wist er zelf ook niets van af. Die dacht altijd een volle Hollandse meid te zijn. Mooi niet dus, droom in duigen. Maar hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar om twee paspoorten te hebben zonder dat je zoiets weet? Was het één-plus-één-gratis bij het gemeentehuis toen haar vader haar kwam aanmelden? Dacht de man dat een Turks paspoort nog wel eens van pas zou komen? Of was deze mevrouw in Turkije op vakantie en kocht ze in plaats van een waterpijp een officieel uitziend documentje? Leuk voor aan de muur. Het lijkt me dat je pas een Turks paspoort krijgt als je daar geboren bent, of als één van je ouders Turks is. En een ouder of een geboorteplaats is toch niet zomaar vergeten? Zo van: ‘Oja, ik ben in Istanbul geboren. Dat is ook zo.’ Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze is geadopteerd en dat ze daar op deze manier achter moet komen. Da’s wel zuur, ben je net gekozen als Statenlid voor de PVV, blijk je Turks te zijn. Wat moet je dan? Op zoek naar je roots, of je haar blonderen en doen of je neus bloed. Geert weet vast wel raad en een goed merk verf.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten